İZMİR (İGFA) – İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kendi kaynaklarıyla üretimini sürdürdüğü Buca Metrosu’nda çalışmalar son süratiyle devam ediyor.
Dört tünel açma makinesinin (TBM) birebir anda çalışmaya başladığı Buca’da, hafriyatlarda yaklaşık yüzde 38 düzeyine gelindi.
2025 yılının sonunda tünellerin tamamlanması hedeflenirken, İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Dairesi Başkanı Alpaslan Kara hedeflerini anlattı. Üçyol, Zafertepe, Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi, Kasaplar Meydanı, Hasanağa Bahçesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Koop ve Çamlıkule istasyonlarının bulunduğu Buca Metrosu, Narlıdere-Bornova Evka 3 ortasında çalışan mevcut metro sınırı ile Üçyol İstasyonu’nda, İZBAN çizgisi ile Şirinyer’de entegre olacak. Bu çizgi üzerinde tren setleri şoförsüz olarak hizmet verecek. Buca’nın en uzak mahallesi Çamlıkule ile İzmir Körfezi ortasındaki ulaşım müddeti 20 dakikanın altına düşecek.
“GÜNDE 400 BİN YOLCU TAŞIYABİLECEK”
İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Dairesi Başkanı Alpaslan Kara, toplam 19 bin 500 metre tünel kazılacağını belirterek “Bunun 7 bin 500 metresini tamamladık. Tünel kazılarımızın yaklaşık yüzde 38’i bitti. Buca Koop istasyonu ile Tınaztepe Yerleşkesi ortasındaki tüm tünel çalışmaları sona erdi. Ayrıyeten General Asım Gündüz ile Zafertepe Üçyol ortasındaki iki istasyonu birbirine bağladık. Toplam üç istasyon ortasındaki tünelleri tamamlamış olduk. Kalan 12 bin metrelik tünel çalışmalarımızı da 2025 yılında bitirmeyi planlıyoruz. Bu, 13 kilometre uzunluğunda 10 istasyon ve bir giriş-çıkış yapısından oluşacak büyük bir proje. Günde 400 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip. Bu entegre toplu ulaşım hizmetine büyük katkı demek… Buca rahatlayacak, İzmir rahatlayacak” diye konuştu.
“108 ARAÇTAN OLUŞAN 16 SETLİK TREN FİLOSU PLANLIYORUZ”
Projenin İzmirlilerle buluşması için süratle çalıştıklarını, tüm şantiyelerde toplam 750 işçinin mesai yaptığını belirten Kara, şunları kaydetti:
“Bu hatta çalışacak tren setlerinin alımı için 2025’te ihaleye çıkacağız. Toplam 108 araçtan oluşan 16 setlik metro treni filosu planlıyoruz. Bu araçların bakımının yapılması için 80 bin metrekare kapalı alana sahip bir atölye ve depo alanı da inşa edilecek. İki kattan oluşan depoda bakım alanları ve ofisler bulunacak. 2027 sonu itibariyle Buca Metrosu’nda işletmeyi başlatmayı amaçlıyoruz. İzmir için çok değerli olan bu proje yaklaşık 450 milyon Euro kaynakla gerçekleştiriliyor. Bölgede oturan hemşehrilerimizin, inşaat faaliyeti nedeniyle biraz zahmet çektiklerinin farkındayız. Fakat çekilen zahmet, toplu ulaşımın rahatlamasıyla büyük bir konfora dönüşecek.”